Tack Anna


Nu har jag bakat färdigt, och jag må skryta nu, men det var de godaste bullarna som iallafall jag någonsin har bakat. De kanske ser lite tråkiga ut utan pärlsocker, men det är ju redan så mycket socker i, så varför ösa på ännu mer socker? Jag gjorde hälften med kanel och hälften med vanilj.

Har letat runt som en galning efter goda recept på bullar. För mina har alltid blivit så torra och tråkiga. Nu gjorde jag en blanding och de blev jätte goda och saftiga. Jag gick efter recept på saffransbullar i Annas kokbok, (för att de är så saftiga) men uteslöt saffran och russin, och tog istället kardemumma. Som fyllning blandade jag smör och mandelmassa, värmde det aning i micron så att det var lättare att smeta på. Hällde sedan över socker och vaniljsocker på ena, och socker och kanel på den andra. Jag gillar egentligen inte mandelmassa, men det smakar ingen mandelmassa, utan mandelmassan används mer för att det skall bli gojsigare fyllning:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0