En semesterdag

En av de varma dagarna förra veckan bestämde vi oss för att vara kvar i stan. Vi åt frukost ute, solade i solottskogen, åt glass och tittade på utsikten från Masthuggskyrkan, käkade räksmörgås och drack öl på Temple Pub, och efter det så gick sedan jag och Johanna till Colors på Nefertiti.

GRILLAD LAX TILL MIDDAG

Igår bjöd vi hem Jonathan och Jonna för lite middag.. Vi grillade lax utanför dörren, drack lite vin och pratade om våra gemensamma semesterplaner. Vi mötte upp Jonathan några timmar innan och fikade på Le Petit på Linnégatan. Mysigt!

Bruce Springsteen

Ullevi, Lördag 28 juli, 2012
Han var grym!

Phillies Étage / Frukost

Här om dagen blev det god frukost ute, innan jag och älsklingen hade en heldag tillsammans. Det blev en stund i slottskogen, glass och promenad upp till den fina utsikten vid masthuggskyrkan, och god räksmörgås och öl.

FRUKOST

Sitter och äter frukost och njuter av att vara ledig. Har haft tur - Fyra av mina första sex semsesterdagar har varit varma och soliga. Och denna dagen ser också bra ut, hittills.
Underbart! Honungsyoghurt, nektarinbitar och corn flakes med torkade bär, en skiva rostat bröd och kaffe

LAVENDEL

Skall köpa två såna här underbara krukor till köket. Och lavendel, hur fint är inte det?!

SEMESTER

Idag har jag och mamma promenerat runt på stan, druckit latte på da Matteos rosteri & bageri, och käkat burgare på Tranquillo.

SÖNDAG / UBA

Igår eftermiddag trotsade jag och Johanna de oroväckande molnen som började dra in över Göteborg, och gick och satte oss på Uba för ett glas rosé och lite tjöt.
Väska, Haga Hem | Kjol, riverisland.com | Jacka, Lindex | Halsband, ljuvali.se | Tunika, Zara | Flätat skärp, Vila | Ballerina, H&M

HELGEN @ INSTAGRAM

@eeklind

GRILL

I helgen har vi tagit vara på de fina dagarna så mycket som möjligt. I fredags gick jag nämligen på semester (äntligen) så Johannes kom och hämtade mig med bilen, och så åkte vi ut till Björkö, där vänner väntade. Vi grillade och hade en väldigt trevlig kväll med rosé och god mat. Och man kan inte klaga på utsikten från den här balkongen va?! :) Lördagen bjöd ju på det finaste vädret hittills i sommar tror jag, så vi tog båten ut till några ensamma klippor och njöt av sol och bad hela dagen, innan vi åkte hem för grill och gott sällskap. Helt klart en bra start på semestern!

I fredags fyllde min mamma 50 år. Det firade vi på Phillies Étage, med närmsa familjen och ett par av mammas vänner. Vi hade beställt det stora bordet, som ligger lite avskilt från resten av restaurangen. Vi fick in maträtt efter maträtt. De bjöd på både sparris med ricotta, och västerbottenpaj, medan vi väntade på huvudrätten, som bestod av lammracks och sötpotatismos. Allt var gudomligt gott. Synd bara att man blir så mätt.. Vi delade på några flaskor väldigt gott rött vin, och rätt som det var så kom det ut små bakelser med lemoncurd och mjuk, god maräng. Jag rekommenderar allt! Det här är mitt absoluta favoritställe just nu. Personalen är supertrevlig, maten är gudomlig och det är väldigt, väldigt mysigt!

"PHOTOS YOU'VE LIKED"

@ instagram

TORSDAG 12 JULI

Efter jobbet mötte jag upp Johannes och Louise för fika och räksmörgås, på Phillies.

SUSHI / SLOTTSKOGEN

Spenderade min söndagseftermiddag på bästa sätt, i Slottskogen med Jonna och Jonathan!

SÖNDAG

Idag har varit en bra dag. Denna härliga soliga söndag! Jag och Johannes fikade med kaffe och morotskaka, i solen,  på Phillies Étage. Sedan stack Johannes till träningen, och jag och några vänner köpte med oss sushi och promenerade bort till Slottskogen för att lapa sol.

Shorts, Gina Tticot / Linne, Zara / Skärp, Vila / Skor, Asos / Väska, Primark / Solglasögon, Lindex

Phillies Étage - Mat & Vin

FREDAG
När regnet hade avtagit bjöd jag hem Johanna på hemmagjord strawberry daiquiri, och en flaska rosé, innan vi gick bort till Linnégatan och Phillies Étage för ett glas och lite god ost.

Instagram / Maj

Mobilbilder från min instagram @eeklind, tagna i maj.

Frukost @ Le Petit Café

PEPPARMINT BROWNIE

Mm vill baka någonting. Kanske blir de dessa pepparmint brownies, som ser gudomliga ut. Receptet hittar ni här! Där hittar ni även fler fina matbilder och inspiration när det är dags att laga mat.