NYTTIGT? GOTT?



Okej. Jag skall verkligen försöka börja äta nyttigare. Iallafall lite nyttigare. Man hör från alla håll och kanter - tvprogram, kompisar, bloggar, reklam, tidningar... - att man inte skall äta det och man skall äta det. Jag blir tokig. Jag bryr mig inte, för jag älskar allt. Jag älskar att äta mat och äta vad jag vill när jag vill. Det är mest det att sista halvåret har jag ätit så mycket godis och pizza och chips och mat som inte är den bästa. Och jag har hört att de flesta som äter nyttigt mår mycket bättre på insidan. Jag vill må bättre. Få bättre hy. Bli piggare. Det är bara så svårt tycker jag att laga mat och ställa sig att göra nyttiga saker. Blä, Varför kan inte någon komma hem till mig och göra iordning allt sånt ;) Haha. (Fast jag får vänta några dagar med att börja nyttig-äta, för jag och J har en Paradis-låda att käka upp) :D MMM.

Men frågan är om jag kommer klara det? Jag vet att man klarar allt man verkligen vill. Men vill jag verkligen?
Handlar inte livet om att njuta egentligen? Njuta av choklad och njuta av all den mat man älskar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0