TABLE DREAMS

Har fått upp ögonen för betong. Hur snyggt är inte detta bordet? Tänkte försöka mig på att gjuta två egna betongskivor till våra två vita sängbord från IKEA. Såg här att någon hade gjort det. Ger lite mer karaktär till en tråkig ikeamöbel.
 
Till en annan sak som jag tänkt på ett bra tag; att göra ett eget matbord. Dessa ben är jäkligt snygga och det är dem har jag tänkt köpa till mitt framtida matbord fast kanske i svart? Har sett både billiga på IKEA och lite dyrare från Hay. Dock behöver vi lite mer yta innan vi bygger detta bord, för jag hade tänkt mig ett för 10 personer. Men visionen hur det skall se ut är klar! Jag var nämligen inne i en vintage-möbelbutik här i Linné och såg det perfekta matbordet. Tyvärr var det deras egna, men tydligen var det superlätt att göra själv. Butiksägaren berättade precis vilken bets, vilka plankor, vilka ben jag skulle köpa och hur jag skulle göra. Schysst! Tänk er ett bord som ovan fast i ett lite gråbrunt trä istället och med svarta ben (eller kanske vita?) Och större såklart!
 
Bild: ibetong.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0