IDA ELENORE EKLIND

Här är lite frågor och svar, som säkert inte intresserar någon, men jag är hemma och sjuk idag, och har inget att göra, så ja, här har ni dem iallafall. Om det är något mer ni undrar är det bara att fråga!
HUR LÅNG ÄR DU 
Jag är 1,63!

HUR GAMMAL ÄR DU
Jag är 23 år. Och jag fyller år i Augusti.

VAD HAR DU FÖR INTRESSEN
Jag tycker att det är väldigt roligt att fotografera och så älskar jag inredning och styling.

VAD HAR DU FÖR KAMERA
Jag har en Canon eos 450d. Jag kan inte så mycket om kameror, men vill gärna lära mig mer, så att jag kan köpa ett till objektiv som är riktigt bra. Just nu använder jag mig av orginalobjektivet och Canon EF 50/1,8 II.

HAR DU NÅGRA SYSKON 
En halvbror som jag bara träffat typ en gång.

VART BOR DU
I Göteborg! I en liten stadsdel som heter Haga. Väldigt centralt.

HUR SMINKAR DU DIG
Är typ sämst på smink, så det blir mineralpuder, ögonbrynspenna, mascara och lite brun/svart ögonskugga.

VAD DRICKER DU HELST
Till frukosten; apelsin- eller äppeljuice. Till filmen; Coca-cola. På festen; vitt sött vin. Ute på krogen; öl! 

VAD ÄTER DU TILL FRUKOST

När jag börjar tidigt gör jag alltid havregrynsgröt, med mjölk och lingonsylt, äppelmos eller rivet äpple på. Om jag börjar sent äter jag gärna ett par smörgåsar och kaffe. Och om jag är ledig blir det lite olika, men ofta smörgåsar, juice, blåbärssoppa, pannkakor, ägg... Och kaffe!

FAVORITPLAGG
Svarta jeans funkar till allt, alltid!

TRÄNAR DU
Nej! Jag har testat det där med gym, men det är inte riktigt min grej. Jag och Johannes började köra tennis för ett tag sedan, men det är så svårt att få tider, så nu funderar vi på att testa badminton.

FAVORITGODIS
Choklad! All typ av choklad!

FAVORITMAT
Oj vad svårt. Jag älskar nästan allt som jag blir serverad. Något jag inte gillar är sill, lakrits och senap.

VILKEN ÅRSTID GILLAR DU MEST
Jag gillar alla årstiderna på olika sätt. Sommaren för den härliga värmen och att man slipper tjocka kläder. Man kan göra så mycket mer på sommaren. Hösten för att jag älskar de vackra löven och att man inte längre känner någon press att man måste gå ut för att det är sol, utan man kan stanna inne en dag och bara titta ut på regnet som droppar. Vintern för att det är julens årstid. Och jag älskar julen. Och våren för att det börjar bli ljust och varmt igen, efter en lång mörk och kall vinter. Blommorna och träden börjar blomma. Och man blir allmänt glad!

VAD GILLAR DU FÖR FILMER
Jag gillar romantiska dramakomedier, men eftersom det finns två viljor här hemma så blir det mycket action och spänning. Bridget Jones är min 'må bra'-film, sedan gillar jag alla filmer med Brittany Murphy. Andra favoritskådisar är Johnny Depp, Hugh Grant och Will Smith.

FAVORITRESTAURANG (Göteborg)
Beror på vad man är sugen på, men om man bara vill ta en öl eller lite god soppa, men ändå få det där lilla extra, så får det bli Proviant.

VAD STUDERADE DU
Har ju inte börjat studera än, men jag pluggade samhäll/ekonomi på Hvitfeldtska Gymnasiet.

VART FIKAR DU HELST (Göteborg)
Å, svårt! Jag har inte riktigt funnit någon favorit än. Det brukar bli olika varje gång; så som Espresso House eller da Matteo om jag är i stan, eller någonstans i Haga, om jag är hemma.

VAD GÖR DU JUST NU
Ligger i soffan och försöker kurera mig så gott jag kan. Några tips?

VILKA TV-SERIER GILLAR DU
Det går lite i vågor, men jag älskar serier! ;) Vänner, Two and a half men, Big bang theory, Gossip girl, Desperate Housewives, Sex and the city, CSI, One three hill, OC, Cugar Town,  Greys Anatomy och säkert fler dramaserier som går på tv.. Haha!

VART TRÄFFADES DU OCH DIN KILLE
På jobbet. Det var mitt första heltidsjobb efter gymnasiet. Och nu har vi varit tillsammans i drygt fyra år.

FAVORITBUTIK
AlvhemFloramor & Krukatös och Artilleriet är några av favoriterna när det gäller inredning. När det gäller kläder så gillar jag Zara, men shoppar nog mest på H&M, Weekday och Monki. Och så brukar jag kika in på Emmaus med jämna mellanrum för att se om jag kan hitta något second hand-kap.  

VILKA LÄNDER HAR DU BESÖKT
Norge, Danmark, Bulgarien, Tunisien, UK, Grekland, Italien. (bilder finns under kategorin; RESOR)

DRÖMRESEMÅL
Det finns så många platser jag vill besöka, men jag vill gärna åka till USA. Se New York och Carlifornien. Men jag vill gärna åka till Paris också, och till Vietnam och till Maldiverna eller någon annan paradisö. Och det skulle vara kul att se Tokyo!

VAD JOBBAR DU MED
För tillfället jobbar jag på posten, tills jag vet vad jag vill göra.

VAD ÄR DITT NÄSTA MÅL
Att hitta en utbildning som passar mig. Och sedan komma in på den utbildningen också!

VART GÖR DU DINA KOLLAGE
I gratisprogrammet Picasa. Där går du in på 'collage' och ordnar bilderna hur du vill. Där kan du även få polaroidram runt fotot.

BÄSTA STÄLLET FÖR EN DRINK
En fin sommardag går jag gärna och sätter mig i någon av Puta Madres gungstolar.

VART BRUKAR DU GÅ, NÄR NI GÅR UT OCH FESTAR
Jag festar inte så mycket. Jag går hellre och tar en öl på något mysigt hak (det finns många här i Línne), eller ett glas vin någonstans på Magasinsgatan. Men när vi väl går ut blir det väl Lounge, Push, Peacock, och nästa gång testar jag gärna Yaki Da!

VAD LYSSNAR DU PÅ FÖR MUSIK 
För att se ett litet axplock av vad jag lyssnar på just nu; Klicka här!

VAD GILLAR DU ATT GÖRA NÄR DU INTE JOBBAR
Jag gillar att kika på ny inredning, fixa hemma, läsa, fota, fika, kolla på bra serier, shoppa på nätet, träffa mina nära och kära, eller bara umgås med min älskling.

VAD HAR DU FÖR DRÖMMAR I LIVET 
Att både jag och Johannes lyckas med våra karriärer, att jag har ett jobb som jag älskar, kanske något eget?  Vi bor i en fantastisk takvåning med en stor terass, och att vi har många glada stunder tillsammans, och med släkt och vänner, att vi får friska och underbara barn, och att vi lever lyckliga och friska tills vi blir gamla och grå. Och så vill jag ha en liten hund! Och bara må bra helt enkelt!

HUR SER DIN FRAMTID UT 
De närmsta planerna är att söka till högskolan och studera i några år, för att sedan hitta ett bra jobb som jag trivs med. Vi har även planer på att köpa lägenhet här i Linné. Resten är en oskriven bok... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0