Dagens middag


Idag har jag spenderat dagen på stan. Jag och söta Emelie har fikat och strosat runt i kylan. Och jag har varit jätte duktig med detoxen. På Espresso House tog jag minsann ingen Chai Latte och ingen Mocca Latte heller, utan jag drack en stor god kopp grönt te. Till och med när Emelie gick och köpte en stor påse godis, och det bara vattnades i min mun, så smakade jag inte en enda bit.

Och på vägen hem stannade jag vid Maxi och inhandlade massor av nyttigheter. Bara frukt och grönsaker, fisk och keso. Det var konstigt det där, när jag lassade upp alla varor på bandet. Jag kände mig så nyttig! Det brukar annars vara massor av halvfabrikat, godis och andra onyttigheter som jag kastar upp där på bandet.

Så idag invigde jag ångkoksfunktionen på vår nya micro. Att det var så enkelt att laga mat!! Det blev ångkokt torsk kryddad med riven färsk ingefära, ångkokt färsk broccoli, färska champinjoner och lite keso. Och lyssna på detta: Det gick snabbare att tillaga detta, än att koka pasta. 4 minuter tog det att ångkoka i micron. Helt fantastiskt. Skall alltid ångkoka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0