One of many

Jag och Johannes skall från och med måndag göra varsin liten förändring i våra liv. Inget drastiskt, men bara någonting som bara kan föra gott med sig, som båda tjänar på och som förhoppningsvis kan göra oss lite lyckligare. Vi valde varsin sak, som den andre skall förändra.

Som ni säkert vet behöver ju jag ett jobb. Så min förändring innebär att ; från att ha sökt noll jobb per vecka, skall jag från och med måndag söka minst 5 jobb per vecka.

Och som ni säkert också vet så röker Johannes, vilket jag tycker är väldigt onödigt eftersom det är ohälsosamt, det luktar illa, konditionen blir sämre och det är farligt! Så jag bestämde att han skall minska på rökandet. Men jag vet hur svårt det kan vara att bara sluta rakt av om man inte verkligen vill, så Johannes skall från och med måndag röka högst 3 cigaretter om dagen istället för 6-7 stycken. Han kommer enbart få ha med sig tre cigaretter i paketet per dag.

Förhoppningsvis klarar vi detta och förhoppningsvis leder det till att jag får ett jobb och att Johannes kan sluta helt så småningom.


Foto från sommaren 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0