Bröllopsfotografen

Igår när vi var på bio, såg jag en trailer för en film som har biopremiär i höst. Bröllopsfotografen heter den. Och gissa om jag blev glad! Min absoluta favoritfilm genom tiderna är Smala Sussie, och nu skall det alltså komma ut en till film av Ulf Malmros, som även denna är med den sköna värmländska dialekten, och där vi även här ser skådespelare som Björn Starrin (som spelade Pölsa), Kjell Bergqvist (som spelade polisen) och Tuva Novotny (som spelade Sussie).

Enligt trailen verkar 'Bröllopsfotografen' vara precis lika bra och rolig som 'Smala Sussie'. Björn Starrin, som har huvudrollen, spelar bröllopsfotografen Robin och är från en håla i Värmland. Han skall till Stockholm, där han inte alls passar in. Ja, jag vet inte, men den varkar lika underbar som Smala Sussie. Den har biopremiär i oktober, om jag inte minns fel...

'Filmen kommer att handla om Robin som är en bröllopsfotograf från en håla i Värmland. Han får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm, där han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går sådär, vilket är filmens komiska touch, enligt Ulf Malmros, som även har skrivit Manus.'  -alltomfilm.se



Kommentarer
sanna

svar: ja men precis, mycket snyggingar som kommer till din sko

2009-07-20 @ 21:46:54
http://sannaknows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0