TÖMMA DAMMSUGAREN ?


                                                                                                                              Photo: Mattias Nyhlin
Jag vet att jag varit lite bortskämd när det gäller att hjälpa till med olika sysslor i hemmet, när jag bodde hemma. Jag har aldrig behövt städa, laga mat, diska, ta ut sopor, damma, bädda rent, tvätta, dammsuga, skaka mattor, torka, skura badrummet osv... sånt som man normalt som tonåring kanske hjälper till med. Så allt har varit lite av en shock när jag förstått hur mycket det egentligen är att göra när man har ett hushåll. Bara det med hur ofta man måste dammsuga. Blä! Och hur äckligt det blir i badrummet om man inte håller ordning hela tiden. Idag lärde vi oss något nytt, jag och min käraste. Vi har länge tyckt att dammasugaren inte drar in något damm. Så jag sa till min mami att Faan, nu måste jag och Johannes köpa en ny dammsugare också! Men riktigt så var det ju inte. Har någon av er bytit dammsugarpåse någon gång? Ja, det var iallafall det som var problemet.. Och den var överfull på långa vägar. Det var så äckligt, massa hår var fyllt enda ut i den där slangen. Mysigt. Eller inte. Uiiikkkk!! Inte konstigt att demmsugaren inte dammsög...Ja, jag säger då det. Jag gillar inte att putsa, och skura och städa. Not my thing. Därimot att plocka ordning och fixa och dona, det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0