FUN FUN FUN... SO FUN



Nu ligger jag och J och kollar på Shrek the third. Haha. Så rolig !  ;) Vi har haft en riktig slappar-bakis-dag. Haha. Gjort (och ätit) massa cocosbollar, fast jag hade inget cocos, så det vart cocosbollar fast minus cocoset. :) Men goda vart dem ändå. Mummakardemumma.

Igår var ju den stora dagen. Cykelrundan alltså. Huuur roligt som helst. Helt sjukt kul. Dagen började med att vårt lag möttes för att fixa ordning cyklarna, måla oss och klä ut oss. Vi åt smörgåstårta och drack vin. Vi skulle vara fiskarlag. Riktiga gamla fiskare med sydväst, gråa skägg, regnbyxor, stövlar osv, två tullmän som hade riktiga tullkläder, en med svart-och vitrandiga kläder och fotboja som alltså hade åkt fast för att fiskat för mycket torsk. Vi hade även en fiskekock, som hade hand om alla kräftor och snapsar som vi hade för att muta domarna och funkionärerna, och så hade vi en snuskhummer, som var torsk på Tallinn. Han hade trosor och behåar hängda på cykeln. Och vi andra pyntade cyklarna med fiskenät och allt möjligt. Jag gjorde min cykel till en båt, av kartonger. Allt blev sjukt bra ! Och min cykel blev nog bäst av alla cyklar. Tyvärr har jag inte så mycket bilder, men jag hoppas på att få massa bilder av andra deltagande.

På vägen mötte vi bla, mc-gäng, pirater, bäbisar, skottar, och lite smått och gott. Tjejer va killar och killar va tjejer... :D Vårt lag kom två, efter alla tävlingar. :D Yeeey ! Sedan var det middag och fest. Och alla var redan rätt runda under fötterna efter denna "sprit"-runda !


Passar jag i skägg?


Här mötte vi ett Kurt Ohlsson-gäng, och tullaren antecknar...


...Och här mötte vi ett Pirat-lag på vägen.

Jag är så glad att jag var med, för det här var bland det roligaste ever !

Oj, nu har någon visst somnat här. Så sov gott och dröm sött. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0