VAR VI BORTSKÄMDA ?

Jag tycker inte det var längesedan man såg ut såhär. Med mössa och halsduk och med snö runt sig. Och snart är vi redan där igen. På morgonen känns det som man borde dra på sig mössan och vantarna igen. Och halsduken viras redan runt halsen. Vad konstigt hur snabbt tiden går. Staaaaanna upp !

När jag kom hem hade min Baby köpt cocosbollar (riktiga Delicato cocosbollar med cocos på!) och toblerone, så det sitter jag och mumsar på nu. Och en kopp te. Medan han är och tränar.

Vad bortskämd man var när man bodde hemma egentligen. (Och lat) Eller var det bara jag? När jag bodde/bor hemma, så var/är det alltid rent och städat och bortplockat, men det blev alltid städat utan att jag behövde göra något. Det var liksom som magi. (Trodde jag ja) Haha, nu märker jag hur mycket disk det blir på en dag, hur snabbt dammtussarna lägger sig här och var, hur ofta som jag inte orkar gå upstairs för att hänga upp kläderna, hur mycket saker som bara lämnas lite varstans osv. Man var verkligen bortskämd förr. Jag saknar det. Lite. Men någon gång måste man ju växa upp. Nu har jag ju iallafall gått på systemet för första gången i mitt liv. I fredags. Nu är jag 20 på riktigt. ;)

Nä nu måste jag städa vidare ! Ha en bra kväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0