Mutter, Mutter

GOD MORGON Söta !

Jag hade, som vanligt en stressig morgon. Skulle hinna med 8.45-bussen. Och, som alltid, så skall jag bara göra en miljon saker innan. Håret krånglar. Vad skall jag ha på mig? Jag brukar oftast bara kunna sätta på mig något, men idag - det gick bara inte, för jag skulle tänka på vad som passar när man skall in och snacka jobb + gå på stan + att det är inte så varmt på morgonen men det kommer bli under dagen + att jag skulle packa till morgondagen också. (Hade ju tänkt sova i stan). Men jag är hopplös ibland. Och tidsoptimist. Helt plötsligt står jag där halvklädd då klockan är 8.46. Hm! Mutter Mutter! Haha, Men skit i det tänkte jag. Tar nästa som går en halvtimme senare. Jag blir sen även till den så jag får springa, utan smink och med en super-mega-tung stor väska. Mm vad står det på tidtabellen då tro? Att det inte går någon buss just den timmen! ÅÅAAGH. Så jag kånkar upp min väska igen och då har jag helt tappat lusten att åka in till stan. SItta på en buss när det är strålande sol och 20 grader. NOO! Jag får helt enkelt boka om lite i min kalender.. ;) Jag flyttar fram mig ett dygn. Den här dagen gör vi imorgon istället. :) Då blir det stan, in och prata om jobb med en tjej, sola hos Emelie? Eller något annat snosigt! :D Så idag skall jag bara njuta av dagen, glömma morgonen och sitta ute i solen heeela dagen. Mums. Fast tyvärr måste jag in till stan senare, för jag är en sån person som alltid köper hem en biljon grejer när jag är på stan. Kommer hem, kollar kontot och OPS - Hur försvann det så mycket? Och det finns så himla mycket viktigare saker än kläder, för min del, nu för tillfället. Som microvågsugn, soffa, TV, hemmabio, cykel, brödrost, tvbänk, skåp, utemöbler, grill, matta, kuddar, örngott och andra tråkiga saker till exempel.. ;)

image976

Puss /Ell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0