Designertävling

Jag skrev ju om Göteborgs årliga modemässa & designertävling Fresh Fish, för några månader sedan. (Arkiv: Februari 2008 för att se inlägget) Det är ju här som unga designers tävlar om att bli Årets färsking! Och nu är den här. I helgen får 38st unga designers en chans att bli upptäckta. Vinnaren får sälja sin kollektion på MQ och 10 st får ställa ut sina kollektioner på Röhsska Museét (mode/design-museum) här i Göteborg. Men det allra bästa av allt är ju att dessa unga nyetablerade designers får en chans att visa upp sig. De får en chans att bli upptäckta. Även de som inte vinner kan ju bli upptäckta av stora, inflytelserika människor inom modevärlden, som blir intresserade och kanske får upp ögonen för en speciell kollektion, och några av de främsta inom modebranschen kommer finnas på plats.


Vilken dröm detta skulle va. Men det får bli ett annat år. När jag blivit lite skickligare. Jag skall till hösten till exempel, börja en kvällskurs i mönsterkonstruktion/moderitning eller en kvällskurs som heter mode/design textilutbildning. Jag har kollat upp två olika skolor som har olika typer av kvällskurser. Så nu gäller det bara att bestämma sig över vilken kurs man skall börja med till hösten. Om det är mönsterkonstruktion eller modeteckning på tillskärarakademin eller om det är mode/design textilutbildning på Folkuniversitetet. Jag vill verkligen kunna rita upp modeller och mönster sådär snyggt som bara designers kan. Grymt ! Så det vill jag helst börja med är nog Modeteckning. ÅÅÅ vad kul ! :D Jag blir helt exalterad (eller vad det heter) bara jag tänker på det. :) :)

image958

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0