DET VAR ENKLARE NÄR MAN VAR LITEN

Jag måste bara skriva en sak. Jag vill inte klaga eller vara negativ eller ledsen. Men jag känner mig verkligen nere just nu. Har gjort det till och från, dels sedan min allra bästa vän flyttade till London och dels sedan jag sa upp mig från mitt jobb. Allt har verkligen känts piss. Det är inte så himla kul att sluta  skolan ändå. Man kommer ut i verkliga livet, utan att egentligen veta någonting. Man vet inte vad man vill göra. Plugga? Och inte ha några pengar. Eller jobba? Hur får man då ett jobb egentligen? Eller skall man resa? Passa på nu. Men jag vill inte resa bort från den människa som jag älskar och som jag lever för. Det är så svårt. Egen lägenhet? Har man råd med en om man pluggar? Hur hittar man en om man jobbar? ÅHH. Jag vet att det kommer bli bra så småningom. Men just nu känner jag bara FAAN. Varför handlar så mycket i livet om pengar. Det sägs ju att pengar inte gör en lyckligare, men med pengar kan man ju göra allt man gillar och då blir man väl lyckligare? Visst, pengar kan ju ALDRIG ersätta kärlek och familj och vänner, men med pengar kan man unna sig saker som man behöver, man kan glädja andra och det blir man ju glad över.


Det var mycket enklare när man var liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0