SALLAD

Godaste salladen jag vet består av couscous, ägg, blandad sallad, grovt rivna morötter och dressing. Jag kokar alltid couscousen med grönsaksbuljong för det blir mycket godare. Dressingen gör jag på olja, vinäger och salladskrydda. Sedan kan man såklart ha i exempelvis tomat, gurka eller liknande efter tycke och smak. Men det är något med couscos tillsammans med ägg som är såå gott. Jag gillar att laga enkla, snabba luncher när jag är hemma och pluggar. 
 

Till en portion:
 
1/2 dl couscous (när den är okokt)
1/2 grönsaksbuljongtärning
1 morot
1 ägg
valfri sallad 
 
Dressing:
1 msk olja
1/3 msk äppelcidervinäger
salladskrydda
peppar
ev. salt (smaka av först för både salladskryddanoch grönsaksbuljong gör det ganska salt)
 
Koka couscous med grönsaksbuljong. Koka ägg. Riv morot grovt.
Blanda alltihop tillsammans med valfri sallad. Häll över dressing. Blanda. Ät.


Kommentarer
felicia

åh det där ser jättegott ut! Håller med om att couscous är riktigt gott, framförallt när den kokas i grönsaksbuljong! :)

2014-01-30 @ 15:11:31
http://feliciasj.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0