Can you tell how I really feel ?

Att göra ett examensarbete kunde inte komma vid en sämre tidpunkt. Jag känner ingen inspiration och jag har så många timmar att bara sitta och fundera och tänka och spekulera på. Och det är det sista jag vill göra just nu. Jag behöver plugga och vill inget annat än att bara överösa mig med jobb, så att jag inte har tid att tänka så mycket, men det är sjukt svårt att ta sig i kragen. Så mycket jag vill men det är så svårt. Jag vill ut och resa. Vill inte vara kvar i lilla Göteborg. Jag vill ha barn, men inte nu, och det stressar mig. Jag vill bo i en stor fin lägenhet, men har inte råd att köpa och i Göteborg finns ju inget att hyra. Jag vill ha ett roligt jobb och tjäna massor av pengar, men jag har ingen aning vad jag vill göra. Jag vill inte plugga mer och det känns lite som att jag pluggat två år i onödan. Ja, förlåt att jag klagar, men jag blir så stressad över framtiden och ovissheten.

Kommentarer
Therese (89:a från Göteborg)

Haha exakt det du skriver har jag känt ett bra tag också:
"Så mycket jag vill men det är så svårt. Jag vill ut och resa. Vill inte vara kvar i lilla Göteborg. Jag vill ha barn, men inte nu, och det stressar mig. Jag vill bo i en stor fin lägenhet, men har inte råd att köpa och i Göteborg finns ju inget att hyra. Jag vill ha ett roligt jobb och tjäna massor av pengar, men jag har ingen aning vad jag vill göra. jag blir så stressad över framtiden och ovissheten."
Var som taget direkt ur min hjärna ;)

2014-04-15 @ 19:22:31

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0