AUTUMN

Hösten är här. Semestern är slut. Nu är det tillbaka till samma goda vanor som innan sommaren. Träning. Nyttig mat. Mindre godis. En hälsosammare livsstil helt enkelt.
 
Innan sommaren hade jag kommit in i en god rutin med träning och hälsosammare mat, vilket nästan var ett måste när man satt still på en stol och pluggade hela dagarna.
 
Under sommaren tog jag dock en paus med allt vad hälsosamt heter. Tur var väl att jag jobbade hela sommaren, och för dem som inte vet med vad, så jobbar jag på posten när jag inte pluggar. Så jag fick min beskärda del av motion kan man säga. Fem dagar i veckan med springande i trappor fick mig att hålla samma mått och vikt trots allt godis och all alkohol under sommaren. 
 
Men nu är det ny termin med stillasittande studerande, så idag var starten på att försöka komma in i samma vanor som innan sommaren. Nyttig, hemmagjord juice av frukt och grönsaker (känner mig som Anna Skipper) när sötsuget smyger sig på (jag brukar dock unna mig choklad till kaffet mitt på dagen om jag sitter och pluggar), och mat. Riktig mat är a och o. Och så tog jag en paus i pluggandet för en stund på gymmet! Det känns skönt att komma igång igen. Vi får se om det håller i sig lika bra som i våras.
 
PS: När helgen kommer har jag som regel att inte ha några regler. Mina helger är till för att göra vad jag vill, äta vad jag vill och de skall vara pluggfria. Sen är det ju såklart ett plus om jag går ut och springer en lördagmorgon! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0