Juldukning


Juldukning hos mamma.
 
Jag har haft världens bästa jul. Vi var hos min mamma i år. Det var en lugn och skön jul. Jag var ju ledig på måndagen så jag åkte hem till mamma någon gång på dagen med alla julklappar och packning. Vi gick och handlade tillsammans och fram mot kvällen kom Johannes och vi käkade julskinka och spelade spel.
 
På julafton hade mamma kokat risgrynsgröt till frukost och jag och Johannes bytte våra julklappar. Under dagen lagade vi mat (eller mest mamma), åt julgodis, drack vin och julmust och lyssnade på julmusik. När mormor hade kommit öppnade vi lite julklappar, käkade väldigt god mat och efterrätt. Sedan satt vi och spelade spel hela kvällen. Har ni som bor i Göteborg spelat Quiz Göteborg? Annars rekommenderar jag det starkt. Det är ett frågespel där man samlar på gator, men förutom kunskap så handlar det även mycket om tur och tjuv- och rackarspel.
 
På juldagen låg vi och kollade på hela julkalendern i mammas soffa, vi käkade rester från julafton och drack lite vin och tjötade lite innan vi tog bussen till Victor och Jossa för att umgås med dem och barnen lite. Helt plötsligt var klockan halv två på natten och det var dags att åka hem och lägga sig och sova ut ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0