This meat thing

Jag sitter och äter långfrukost framför nyhetsmorgon. Mysigt. Men de visade precis ett klipp om rasen Belgisk Blå. Usch! Den är förbjuden i Sverige eftersom de stora muskelmassorna som man avlat fram, är skadliga och plågsamma för djuret. Stackarna kan ju inte ens gå för att de är så tunga. Men under många år har man smygavlat dem här i Sverige. (Bara för att tjäna pengar! Det är ju hemskt.) Och det värsta är att alla som äter nötkött, har någon gång ätit Belgisk Blå, eftersom det inte står på paketet. Usch. När jag hörde detta och såg hur plågsamt de hade det känner jag för att bli vegetarian. Stackars djur. Jag vill inte att någon skall plågas för att jag skall kunna äta några köttbullar till lunch! Man borde iallafall ha rätt till att veta vad man äter när man handlar kött.

Läs hela artikeln här.


Kommentarer
Sandra

Djurens rätt är en väldigt bra sida om man vill ta reda på vad man äter och vad man använder för smink.

2010-01-19 @ 18:59:40
http://sandorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0