Vanilj med bulle

Jag har bakat bullar. Vaniljbullar och kanelbullar. Typiskt mig är bara att jag glömde pensla vaniljbullarna med ägg, och upptäckte detta lagom tills det var dags att ta ut dem ur ugnen. Jaja, de kan väl vara till mina gluten-vänner. De som inte tål gluten alltså. Eller.. vad kallas man om man inte tål ägg? Ääh, dem kan säkert inte äta bullar iallafall. Och förresten så har jag ju inge glutan-allergi-vänner. Jag får väl äta upp dem openslade bullarna själv:) Goda blev dem iallfall. Jag kanske snart har blivit något av en bullexpert? Fast för att vara bullexpert kan man ju inte glömma bort delar av receptet. Och man kanske borde kunna receptet utantill. Ja, nä jag blir nog inte mer än en bull-ätare.

En plåt med bullar utan ägg

Bulle som jag kom ihåg att pensla med ägg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0