Beyond Retro i Göteborg

 

Jag har nog världens tur. Jag har ju sprungit runt som en tok och letat 50-tals-klänning/kjol till fredagens 50-talsfest. Och jag har verkligen inte hittat något som känts bra. Istället stack jag hem till mamma och kikade i både vår och mormors källare, och fy bubblan vad kläder jag hittade! Men det var ändå inget som kändes hundra, så nu kommer vi till det turiga :) Jag är i stan och börjar få så smått panik idag, jag går av ren vana in på TopShop för att, vem vet, kaaaaanske att man hittar en 50-tals-liknande-klänning där? Men vad får jag se? Jo att Beyond Retro öppnar inne i Top Shop! Whaaat? Hur bra är inte det när man skall ha 50-talsklänning? Jag springer fram till personalen: "Ååå när öppnar ni?" Men såklart öppnar de på fredag, och då är det ju försent! Men jag ger mig inte. Jag ser en klänning som skulle passa perfekt, och börjar prata med en jätte gullig tjej från Beyond Retro. "Jo, men vet du vad, vi är helt klara här, så vi öppnar nog dörrarna redan imorgon eftermiddag!"  Vaaaa? Vad säger hon? Det skulle ju vara helt perfekt! "Ja, och vi har massor av 50-talskläder, kom och kolla här!"  Perfekt. Perfekt. Perfekt. Tur. Tur. Tur. Ibland skall man ha tur. Och där skall jag hitta en klänning. Billigt är det också!

Tack och svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0