AVSLUTNINGS-GALA I TEXT

Igår hade jag hur roligt som helst. Förutom de första timmarna, då jag hade så sprängande huvudvärk.

Vi gick först förbi några kompisar och tog ett par öl och umgicks med dem, innan vi alla gick till avslutningsmiddagen/festen.

Det var ingång med röda mattan och fotografering med sin partner. Det var mingel, champagne och hälsande på nya ansikten. Middagen bestod av en förrätt på parmaskinka, ruccula och parmesan, som följdes av en varmrätt på varmrökt lax, potatis, sallad, räkor och romsås. Sedan var det kaffe och choklad och tårtor.

Under middagens tre delar, delades det ut en massa priser och utmärkelser till spelarna. (Årets mål, årets back, årets spelare osv) Det var ungefär som en riktig gala med ett färdigt program på scen. Det var framträdanden och livemusik och  vid elva-snåret övergick middagen till party, där alla dansar med alla. Gamla som unga. Och allt var hur trevligt som helst. Det är verkligen helt underbara människor som man festar med här ute på Björkö, och alla verkligen älskar att festa. Det spelar ingen roll om man är 18 eller  63. Alla har lika kul ! Klockan 4 gick vi hem.

Det bästa tipset jag har nu, är något som jag råkade upptäcka tack vare min huvudvärk igår. Till maten drack jag bara massor av vatten mellan vinklunkandet. Och efter ett litet tag var huvudvärken puts väck och jag kände mig som mitt vanliga spralliga jag igen. Och jag mådde hur bra som helst idag när jag vaknade också. Hur bra som helst. Skall alltid dricka litervis med vatten när jag skall festa. Man mår bättre både på kvällen och på morgonen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0