MAT ÄR GOTT

Igår köpte min söta mami hem massa gott som vi skulle mumsa på, Jag, J, och hon. Det var mat från Aldardo, en liten italiensk restaurang och butik i stan. Det var spenatfyllda pastarullar med tomatsås och ostsås på, som man bara slängde in i ugnen lite snabbt för att få varmt. (Jättesmart att man kan köpa färdig mat där, som bara är att värma i ugnen själv.) Och så var det sallad och bröd och det var salami och parmaskinka. Mums! Efteråt fanns det inte mycket plats kvar i magen, men hon hade även lyxat till det med en italiensk choklad-mousse-pudding-godis-aktig efterrätt. (Som absolut var något av det bästa jag smakat) Alltihopa säljs på Aldardo, antingen till att köpa hem eller äta där. Och så invigde vi julmust-drickandet och skumtomte-ätandet för i år. :) Nu tror väl ni att jag inte fick i mig allt det, men jo, jag orkade även lite pistagenötter. WOW! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0