MM Pirog & Thaimat - Lätt att göra

ÅÅÅaah, Idag har jag vart på gymmet, och ätit en hemmagjord pirog och lite hemmagjord thai-mat. Nu känns det riktigt bra. (Att man har hunnit med något annat än att jobba & åka spårvagn)  Thai-mat är ju min absoluta favorit. Det finns en jättegod burk att köpa, som smakar precis som på thai-takeaway, grön eller röd curry, med bambuskott, ananas, vattenkastanj. Sedan blandar man bara i kyckling, minimajs, cocosmjölk (för att göra den lite mindre stark) och mer bambuskott så blir det  riktigt gott! (- Nu lät det som jag hade lagat det, men jag får tacka min kära mami, men det är tydligen så lätt att göra :D )
 image242
och pirogerna rekomenderar jag starkt (till dem som överhuvudtaget kan laga mat då.. Fast jag kanske skall testa att göra dem själv någon gång också..? Eller? Kanske. Om jag vågar..) :D Haha. Apgoda är dem iaf! Degen runt om är så jädrans god. Mumsa! :D Jätte bra som nattamat. Haha ;) Måste spara receptet här, så jag kan träna på mina matkunskaper i sommar... ;)

image230
image240
                                                    Coop Mer smak nr 2 2008

Sov Gott och God Natt

Kommentarer
HELENASCITY

rösta på HELENASCITY i min blogg =)

2008-02-28 @ 23:53:53
http://metrobloggen.se/HELENASCITY
Anonym

mumsiga piroger!

2008-02-29 @ 13:33:59
http://egomani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0