Dagis idag

PJUUUUH. Har vikarierat på ett dagis idag, här ute på Björkö. Kom precis hem. Och jag är helt slut kan jag meddela. Haha. Men ungar alltså... Finns det något sötare? :D Visst, snor som rinner och torka rumpor kanske inte var dagens hit. Och när de små rackarna inte gör som man säger..Men annars har jag jobbat med små änglar idag. Just love them all!

Med tanke på hur roligt man har på dagis, att leka och springa runt med barnen och att få vara utomhus i solsken i flera timmar, så är nog dagisfröken ett riktigt kanonjobb. Och barn är ju så roliga också. Säger allt de tycker, innan de tänker.. ;) Och att få göra sånt man inte får göra annars när man är 20 år.. ;) Leka, gunga gungor, gräva i sandlådan, bygga slott... det får man chansen att göra som dagisfröken.. :) Det gjorde iallafall jag. ;) haha.

ÅÅ jag har lust att äta upp alla söta barnen. Dem är så gosiga och dem är söta när de inte är blyga. Bara hoppar upp i knät och så... Fast när de kallade mig för Fröööken, kändes det lite konstigt ändå, jag känner mig ju själv som ett barn, haha... 

Och när jag själv skulle ha en liten grupp på 4 barn när de skulle vila. Inte så bra.. Haha, ingen kunde vila. Två bara hoppade runt hela tiden och pratade och ålade sig och kravlade runt. Och då kunde de andra två (som ville sova) inte heller sova. PUUH, Jag ville ju inte ryta åt dem. Men vad skall man göra? Kan det verkligen vara sååå viktigt att sova på dagen...? ;)

Kanske skall putsa av utestolarna och ta med datorn ut till altanen istället..?! Ja det borde jag! Ja, det skall jag göra nu. Kanske skall börja knåpa på mitt CV sedan. Ute i solen.

Ha det gosigt! LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0